Marketing

Vrije Universiteit Amsterdam

Unsplashed background img 2

Deze opleiding

!Deze opleiding communiceert alleen in het Engels.
We tonen daarom de Engelstalige opleidingsinformatie.
Deep understanding of marketing theory is needed to be successful in today's competitive market. The MSc programme Marketing focuses on (strategic) marketing management as well as marketing research.

More and more companies realize that success depends on their ability to offer a unique value to the customer. However, it is impossible to make these ambitions come true without reliable information on customers, rival companies and other market players. With this kind of information as the basis for developing and introducing products and services they can build up and bolster the company's competitive position. The discipline of marketing, especially strategic marketing, concentrates on this process and hence plays a key role in all sorts of companies.

The Master in Marketing programme takes you on a journey in which you challenge yourself to look further in areas of marketing theory, research, and practice. You will learn to think strategically, create an understanding of how superior value can be created for customers and other stakeholders while achieving organizational goals.
Deze opleiding heeft meerdere vormen :
open_in_newstudy website

printprint

locatieAmsterdam
diplomaMSc Marketing
typeregulier, 60 EC
start1 september
taalvolledig English
opleidingsduur12 maanden voltijd
accreditatiesNVAO
croho-code60048
heeft geen numerus fixus
geen honoursprogramma

Open dagen en meeloopdagen

Introduction in Genome-Wide Data Analysis - Tinbergen Summer School Amsterdam
Tinbergen Institute organizes an interdisciplinary summer school in the new field of genoeconomics. The goal is to introduce researchers from various fields to key concepts, state-of-the-art methods, and computer tools in statistical genetics that can be applied in the social and medical sciences.
Research on Productivity, Trade and Growth: Theory and Practice - Tinbergen Course
This course provides a self-contained set of lectures to bring PhD students and practitioners up to speed in the area of empirical research using firm-level data. Besides theory, the course will include a set of lectures on data handling, programming, and algorithms for empirical applications.
VU Masterdag Amsterdam
Wil jij straks een masteropleiding volgen waarbij je verder kijkt dan kennis alleen? Kom dan naar de VU Masterdag en maak kennis met onze masteropleidingen.

Studieprogramma

Unsplashed background img 2
https://www.vu.nl/nl/studiegids/2016-2017/master/m-o/marketing/index.aspx

Onderwijs

taal van onderwijs100% en
avondonderwijsn.v.t.
afstandsonderwijsn.v.t.
https://www.vu.nl/nl/studiegids/2016-2017/master/m-o/marketing/index.aspx?view=modulegroep&origin=51317612&id=51313053

Toelating en studiekosten

Unsplashed background img 2

startmomenten

1 september 2017
wettelijk tarief : € 2006
1 september 2018
collegegeld nog niet bekend
toelatingseisen

aanvullende vakeisen
Applicants must have completed courses in (Services) Marketing, Consumer Behavior and (Marketing) Research Methods (including substantial experience in using SPSS), witnessed by thorough knowledge of standard literature in these areas.

vooropleiding
http://www.vu.nl/nl/opleidingen/masteropleidingen/opleidingenoverzicht/m-o/marketing/admission-requirements-and-application/index.asp

motivatiebrief
request for admission to the admission board, see www.feweb.vu.nl/mastermarketing > Admission and application

estimated monthly costs

bron: Nibud
bedragkostenpost
424kamerhuur in Amsterdamboven landelijk gemiddelde
22internet+tv
152boodschappen/kostgeld
32telefoon
117verzekeringen
158collegegeldop basis van € 1906 per jaar
80studieboeken en -spullen
29drinken/snoep/snacks
77uiterlijkkleding, kapper, schoenen
30contributies/abonnementen
132vrije tijdstappen, uit eten, vakantie
42vervoernaast de OV-kaart
45overig

€ 1292totale maandelijkse uitgaven landelijk gemiddelde is € 1181
Hiernaast staat een overzicht van de gemiddelde kosten die een uitwonende student heeft. Niet iedere student heeft met iedere kostenpost te maken. Het totaalgemiddelde is dus niet gelijk aan de optelsom van alle kostenposten.

Bekijk ook de uitgebreide toelichting: wat kost studeren?

Studenten en studentenleven

studentaantallen

? studenten volgen deze opleiding
?% daarvan is vrouw
? eerstejaars gestart in 2012
?% daarvan is vrouw
22924 studenten aan de Vrije Universiteit Amsterdam
57% daarvan is vrouw
bron: HBO-raad/VSNU

Op kamers in Amsterdam

115129studenten studerend
47168studenten woonachtig   
€ 424gemiddelde kamerprijs
kamer betaalbaarheid
21 m2gemiddelde kameroppervlak
kamer beschikbaarheid
bron: Nationale Studenten Enquête

aan het woord: studenten en docenten

Arsha Ansari
Marketing is more then just selling the right product at the right place. Deep understanding of marketing theory is needed to be successful in today's competitive market.
Jenny Dane
Marketing is different for every company, for all products and at all times. When studying marketing you learn how to cover all these aspects.

Keuzehulp

Unsplashed background img 2

Studievergelijker

1/4 Amsterdam VU
Marketing
€ 424 gemiddelde kamerhuur
51 eerstejaars
78% vrouw
? uur contacttijd/week
2/4 Rijksuniversiteit
DDM Marketing & Finance
€ 303 gemiddelde kamerhuur
41 eerstejaars
60% vrouw
? uur contacttijd/week
3/4 Rijksuniversiteit
Marketing
€ 303 gemiddelde kamerhuur
41 eerstejaars
60% vrouw
? uur contacttijd/week
4/4 Rijksuniversiteit
DDM Strategic Marketing Intelligence
€ 303 gemiddelde kamerhuur
41 eerstejaars
60% vrouw
? uur contacttijd/week
disclaimer: bovenstaande cijfers en beoordelingen zijn aangeleverd door de opleidingen zelf. Wij kunnen de juistheid niet garanderen.

Feiten en / studie in cijfers

bron: Nationale Studenten Enquete 2015
deze
opleiding
landelijk
algemeen oordeel4.24.2
inhoud44.0
docenten44.0
studiefaciliteiten3.53.6
studielast3.83.6
studiebegeleiding3.93.7

Studentoordelen

De Nationale Studenten Enquete is het grootschalige onderzoek van de overheid onder studenten in Nederland naar de kwaliteit van opleidingen aan hogescholen en universiteiten.
In 2015 hebben meer dan 200.000 studenten hun oordeel gegeven over hun studie en instelling.

Marketing aan de Vrije Universiteit Amsterdam is beoordeeld door 52 respondenten. Gemiddeld waarderen ze de opleiding met 4.2 uit 5.

Na de studie

Unsplashed background img 2

Beroepsperspectief / arbeidsmarkt

Most alumni are active in management positions going from management traineeships to brand -, account -, process -, product -, project - and general management. Further, our alumni population is also well represented by positions in consulting (e.g. data analyst, intelligence manager, research consultant and sales & marketing analyst).
current job market

vergeleken met andere studies

zoektijd baangoed
salaris na 1,5 jaar goed
kans op een vaste baan zeer goed
bron: Elsevier beste banen 2015

Potentiële beroepen

  • adviseur e-business
  • beleidsmedewerker economische zaken
  • commercieel directeur
  • economisch adviseur
  • hoogleraar bedrijfskunde
  • hoogleraar economie
  • manager callcenter
  • marktonderzoeker
  • pr adviseur
  • universitair (hoofd)docent bedrijfskunde
  • universitair (hoofd)docent economie
  • wetenschappelijk onderzoeker bedrijfskunde
  • wetenschappelijk onderzoeker economie
bron: UWV

Contact

Toelating Feweb

Admission for Dutch students

International Student Advisor

International Student Advisor

E: Admissionsfeba@vu.nl
T: 31 (0)20 598 39
Voorlichter Feweb
Meer informatie?
Bezoek de website van deze opleiding.

open_in_newstudy website