Deze opleiding

!Deze opleiding communiceert alleen in het Engels.
We tonen daarom de Engelstalige opleidingsinformatie.
Get oriented towards the practice of a marketing manager. Gain a detailed and state of the art view on the 4 P's of marketing: price, promotion, place, and product - both in an offline as well as in an online context. In addition, marketing analytics courses provide you an excellent toolbox to analyze and interpret the consumer and business market. Typical courses are Brand Management, Marketing Communication and Channel Marketing.

open_in_newstudy website

locatieTilburg
diplomaMSc
typeregulier, 60 EC
start1 augustus, 1 januari
taalvolledig English
opleidingsduur12 maanden voltijd
accreditatiesAACSB, NVAO
croho-code60063
numerus fixusnee
honoursheeft honours track

Waarom aan de Tilburg University?

  1. Choice out of a full English taught program, or a combination of English and Dutch
  2. Practice oriented education; guest lectures and the possibility of writing your thesis within a company
  3. The Tilburg University Marketing department belongs to the top of Europe
  4. Extended master of the QTEM-program.

#1 in the field according to Elsevier Best Studies ranking
Over a period of 10 years the Marketing department of Tilburg University one of the best in Europe and 8th in ranking worldwide

Onderwijs

taal van onderwijs100% en
avondonderwijsn.v.t.
afstandsonderwijsn.v.t.
onderwijsvormen
case study, computer exercise, group assignment, lecture, individual assignment, literature study, oral presentation, research, research project, research proposal, seminar, tutorial, working group, workshop, self evaluation, self study
objectives
You will become an expert in analyzing and interpreting the consumer and business market.
honours-/excellence program honours programme

It is an on-top program for Bachelor's students of all programs and all Schools and takes place in the second and third academic years..

Outreaching is an extracurricular program of excellence for outstanding master students who aspire to a national or international social top position in a private or public non-profit or for-profit organization to applying their knowledge and skills to solve real social issues. In this way, the program goes beyond the regular curriculum and offers students a real challenge.The donations from Vrienden van Cobbenhagen enable the Outreaching Honors Program to continue, so that Outreaching students can develop into inspirational leaders and managers who can make a difference in the spirit of Professor Cobbenhagen, the university founder. Vrienden van Cobbenhagen consider the Outreachers as their future members.

Toelating en kosten

startmomenten

1 augustus 2020

aanmelding deadline : 1 augustus 2020
wettelijk tarief : € 2143 (€1072 in het eerste jaar)

1 augustus 2021

aanmelding deadline : 1 augustus 2021
collegegeld nog niet bekend

1 januari 2021

aanmelding deadline : 1 januari 2021
collegegeld nog niet bekend

For information about application and admission please visit our website: https://www.tilburguniversity.edu/education/masters-programmes/marketing-management/application

estimated monthly costs

bron: Nibud
bedragkostenpost
253kamerhuur in Tilburgonder landelijk gemiddelde
22internet+tv
152boodschappen/kostgeld
32telefoon
117verzekeringen
172collegegeldop basis van € 2060 per jaar
80studieboeken en -spullen
29drinken/snoep/snacks
77uiterlijkkleding, kapper, schoenen
30contributies/abonnementen
132vrije tijdstappen, uit eten, vakantie
42vervoernaast de OV-kaart
45overig

€ 1121totale maandelijkse uitgaven landelijk gemiddelde is € 1181
Hiernaast staat een overzicht van de gemiddelde kosten die een uitwonende student heeft. Niet iedere student heeft met iedere kostenpost te maken. Het totaalgemiddelde is dus niet gelijk aan de optelsom van alle kostenposten.

Bekijk ook de uitgebreide toelichting: wat kost studeren?

Studenten en studentenleven

studentaantallen

359 studenten volgen deze opleiding
47% daarvan is vrouw
23 eerstejaars gestart in 2017
61% daarvan is vrouw
14244 studenten aan de Tilburg University
49% daarvan is vrouw
bron: StudieData

Op kamers in Tilburg

29037studenten studerend
13851studenten woonachtig   
€ 253gemiddelde kamerprijs
kamer betaalbaarheid
17 m2gemiddelde kameroppervlak
kamer beschikbaarheid
bron: Nationale Studenten Enquête

Keuzehulp

Unsplashed background img 2

Studievergelijker

1/2 Tilburg University
Marketing Management
€ 253 gemiddelde kamerhuur
? eerstejaars
NAN% vrouw
? uur contacttijd/week
2/2 Erasmus
Marketing Management
star Keuzegids topopleiding 2016
€ 342 gemiddelde kamerhuur
37 eerstejaars
59% vrouw
? uur contacttijd/week
disclaimer: bovenstaande cijfers en beoordelingen zijn aangeleverd door de opleidingen zelf. Wij kunnen de juistheid niet garanderen.

Feiten en / studie in cijfers

studentoordelen

bron: Nationale Studenten Enquete
deze
opleiding
landelijk
algemeen oordeel4.34.3
inhoud4.04.1
docenten3.83.9
studiefaciliteiten3.43.3
studielast3.73.7
studiebegeleiding3.53.5
De Nationale Studenten Enquete is het grootschalige onderzoek van de overheid onder studenten in Nederland naar de kwaliteit van opleidingen aan hogescholen en universiteiten.
In 2017 hebben meer dan 280.000 studenten hun oordeel gegeven over hun studie en instelling.

Marketing Management aan de Tilburg University is beoordeeld door 93 respondenten. Gemiddeld waarderen ze de opleiding met 4.3 uit 5.

Na de studie

Unsplashed background img 2

Potentiële beroepen

marktonderzoeker
bron: StudieData

Contact

Studievoorlichting TiU
Meer informatie?
Bezoek de website van deze opleiding.

open_in_newstudy website