Communicatie- en Informatiewetenschappen
Tilburg University

Deze opleiding
Ontwikkel je tot een allround communicatie-expert of specialiseer je in Bedrijfscommunicatie en Digitale Media, Communicatie en Cognitie of New Media Design.
diplomaMSc |
typeregulier, 0 EC |
opleidingsduur0 dagen deeltijd |
accreditatiesNVAO |
croho-code66826 |
numerus fixusnee |
honoursnee |
Binnen de master Communicatie- en Informatiewetenschappen aan Tilburg University bestudeer je hoe mensen informatie verwerken en overdragen en hoe nieuwe communicatiemiddelen en innovatieve informatietechnologieën hierop van invloed zijn. De nieuwste ontwikkelingen op het gebied van communicatie worden vanuit diverse wetenschappelijke invalshoeken benaderd. Je krijgt bijvoorbeeld colleges van communicatiewetenschappers, taalkundigen, cognitieve en sociale wetenschappers, en marketingsdeskundigen. Binnen de opleiding doe je gedegen onderzoeksvaardigheden op die je in staat stellen complexe vragen te analyseren en creatieve oplossingen te vinden voor de meest uiteenlopende uitdagingen op het gebied van communicatie en informatie. Je hebt de mogelijkheid om je te specialiseren door te kiezen voor een van de drie tracks: 1. Bedrijfscommunicatie en Digitale Media 2. Communicatie en Cognitie 3. New Media Design
Deze opleiding heeft meerdere vormen :
- deeltijd te
- voltijd te Tilburg
Onderwijs
avondonderwijs | n.v.t. |
---|---|
afstandsonderwijs | n.v.t. |
onderwijsvormen
case studies, computer opdrachten, groepsopdracht, groepsdiscussie, individuele opdracht, laboratoriumwerk, hoorcollege, literatuurstudie, mondelinge presentatie, practicum, onderzoek, onderzoeksproject, onderzoeksvoorstel, zelfstudie, seminar, werkcollege, werkgroepdoelstelling
Wordt een specialist op het gebied van communicatie binnen dit tweejarige programma.Toelating en kosten
toelatingseisen
aanvullende vakeisen
erkende certificaten
basiskennis
taaltoets
vooropleiding
Inschatting maandelijkse studiekosten
bedrag | kostenpost | ||
---|---|---|---|
€ | 0 | kamerhuur in onder landelijk gemiddelde | |
€ | 22 | internet+tv | |
€ | 152 | boodschappen/kostgeld | |
€ | 32 | telefoon | |
€ | 117 | verzekeringen | |
€ | 172 | collegegeldop basis van € 2060 per jaar | |
€ | 80 | studieboeken en -spullen | |
€ | 29 | drinken/snoep/snacks | |
€ | 77 | uiterlijkkleding, kapper, schoenen | |
€ | 30 | contributies/abonnementen | |
€ | 132 | vrije tijdstappen, uit eten, vakantie | |
€ | 42 | vervoernaast de OV-kaart | |
€ | 45 | overig | |
€ | 868 | totale maandelijkse uitgaven landelijk gemiddelde is € 1181 |
Hiernaast staat een overzicht van de gemiddelde kosten die een uitwonende student heeft.
Niet iedere student heeft met iedere kostenpost te maken. Het totaalgemiddelde is dus niet gelijk aan de optelsom van alle kostenposten.
Bekijk ook de uitgebreide toelichting: wat kost studeren?
Bekijk ook de uitgebreide toelichting: wat kost studeren?
Studenten en studentenleven
studentaantallen
450 | studenten volgen deze opleiding |
64% | daarvan is vrouw |
42 | eerstejaars gestart in 2019 |
40% | daarvan is vrouw |
14244 | studenten aan de Tilburg University |
49% | daarvan is vrouw |
Op kamers in
? | studenten studerend |
? | studenten woonachtig |
€ | gemiddelde kamerprijs |
? | gemiddelde kamerprijs |
? m2 | gemiddelde kameroppervlak |
? | kamer beschikbaarheid |
Na de studie

Beroepsperspectief / arbeidsmarkt
Als allround communicatie-expert met brede kennis over tekstontwerp, de inzet van digitale media en het benutten van data voor communicatiedoeleinden ben je van grote waarde bij de optimalisatie van de interne en/of externe communicatie van bedrijven en organisaties
aansluitende masteropleidingen
instelling | opleiding | instroomeisen |
---|---|---|
Universiteit Leiden | Leraar VHO in Nederlands educational | + aanv. eisen |
UU | Leraar VHO Nederlands full-time,part-time educational | + aanv. eisen |
Amsterdam UVA | Lerarenopleiding Maatschappijleer educational | + aanv. eisen |
Amsterdam UVA | Lerarenopleiding Maatschappijleer part-time educational | + aanv. eisen |
Potentiële beroepen
bedrijfshoofd communicatieadviesbureau (meewerkend >50%)
beleidsmedewerker communicatie
directeur communicatieadviesbureau (management)
directeur onderzoeksinstelling communicatie- en informatiewetenschappen
hoofd public relations en voorlichting
pers-, publieksvoorlichter (wetenschappelijk)
pr-, communicatieadviseur (wetenschappelijk)
wetenschappelijk onderzoeker communicatie- en informatiewetenschappen, publicistiek
Contact

Meer informatie?
Bezoek de website van deze opleiding.
Bezoek de website van deze opleiding.