Communicatie- en Informatiewetenschappen
Tilburg University
Deze opleiding
open_in_newwebsite
locatieTilburg |
diplomamsc M Communicatie- & Informatiewetenschappen |
typeregulier |
start1 september, 1 februari |
taalvolledig Engels |
opleidingsduur12 maanden deeltijd |
accreditatiesNVAO |
croho-code66826 |
numerus fixusnee |
honoursnee |
Binnen de master Communicatie- en Informatiewetenschappen aan Tilburg University bestudeer je hoe mensen informatie verwerken en overdragen en hoe nieuwe communicatiemiddelen en innovatieve informatietechnologieën hierop van invloed zijn.
De nieuwste ontwikkelingen op het gebied van communicatie worden vanuit diverse wetenschappelijke invalshoeken benaderd. Je krijgt bijvoorbeeld colleges van communicatiewetenschappers, taalkundigen, cognitieve en sociale wetenschappers, en marketingsdeskundigen.
Binnen de opleiding doe je gedegen onderzoeksvaardigheden op die je in staat stellen complexe vragen te analyseren en creatieve oplossingen te vinden voor de meest uiteenlopende uitdagingen op het gebied van communicatie en informatie.
Je hebt de mogelijkheid om je te specialiseren door te kiezen voor een van de drie tracks:
1. Bedrijfscommunicatie en Digitale Media
2. Communicatie en Cognitie
3. New Media Design
De nieuwste ontwikkelingen op het gebied van communicatie worden vanuit diverse wetenschappelijke invalshoeken benaderd. Je krijgt bijvoorbeeld colleges van communicatiewetenschappers, taalkundigen, cognitieve en sociale wetenschappers, en marketingsdeskundigen.
Binnen de opleiding doe je gedegen onderzoeksvaardigheden op die je in staat stellen complexe vragen te analyseren en creatieve oplossingen te vinden voor de meest uiteenlopende uitdagingen op het gebied van communicatie en informatie.
Je hebt de mogelijkheid om je te specialiseren door te kiezen voor een van de drie tracks:
1. Bedrijfscommunicatie en Digitale Media
2. Communicatie en Cognitie
3. New Media Design
Onderwijs
taal van onderwijs | 100% en |
---|---|
avondonderwijs | n.v.t. |
afstandsonderwijs | n.v.t. |
onderwijsvormen
case studies, computer opdrachten, groepsopdracht, groepsdiscussie, individuele opdracht, hoorcollege, literatuurstudie, mondelinge presentatie, practicum, onderzoek, onderzoeksproject, onderzoeksvoorstel, zelfstudie, seminar, werkcollege, werkgroeponderwijsvormen
doelstelling
Wordt een specialist op het gebied van communicatie binnen dit eenjarige programma.
Na de studie
aansluitende masteropleidingen
instelling | opleiding | instroomeisen |
---|---|---|
UU | Leraar VHO Nederlands full-time,part-time educational | + aanv. eisen |
Potentiële beroepen
bedrijfshoofd communicatieadviesbureau (meewerkend >50%)
beleidsmedewerker communicatie
directeur communicatieadviesbureau (management)
directeur onderzoeksinstelling communicatie- en informatiewetenschappen
hoofd public relations en voorlichting
pers-, publieksvoorlichter (wetenschappelijk)
pr-, communicatieadviseur (wetenschappelijk)
wetenschappelijk onderzoeker communicatie- en informatiewetenschappen, publicistiek