Communicatie- en Informatiewetenschappen

Tilburg University

Unsplashed background img 2

Deze opleiding



open_in_newwebsite

locatieTilburg
diplomamsc M Communicatie- & Informatiewetenschappen
typeregulier
start1 september, 1 februari
taalvolledig Engels
opleidingsduur12 maanden deeltijd
accreditatiesNVAO
croho-code66826
numerus fixusnee
honoursnee
Binnen de master Communicatie- en Informatiewetenschappen aan Tilburg University bestudeer je hoe mensen informatie verwerken en overdragen en hoe nieuwe communicatiemiddelen en innovatieve informatietechnologieën hierop van invloed zijn.

De nieuwste ontwikkelingen op het gebied van communicatie worden vanuit diverse wetenschappelijke invalshoeken benaderd. Je krijgt bijvoorbeeld colleges van communicatiewetenschappers, taalkundigen, cognitieve en sociale wetenschappers, en marketingsdeskundigen.

Binnen de opleiding doe je gedegen onderzoeksvaardigheden op die je in staat stellen complexe vragen te analyseren en creatieve oplossingen te vinden voor de meest uiteenlopende uitdagingen op het gebied van communicatie en informatie.

Je hebt de mogelijkheid om je te specialiseren door te kiezen voor een van de drie tracks:
1. Bedrijfscommunicatie en Digitale Media
2. Communicatie en Cognitie
3. New Media Design

Onderwijs

taal van onderwijs100% en
avondonderwijsn.v.t.
afstandsonderwijsn.v.t.
onderwijsvormen
case studies, computer opdrachten, groepsopdracht, groepsdiscussie, individuele opdracht, hoorcollege, literatuurstudie, mondelinge presentatie, practicum, onderzoek, onderzoeksproject, onderzoeksvoorstel, zelfstudie, seminar, werkcollege, werkgroep
onderwijsvormen


doelstelling

Wordt een specialist op het gebied van communicatie binnen dit eenjarige programma.



Na de studie

Unsplashed background img 2

aansluitende masteropleidingen

instellingopleidinginstroomeisen
UULeraar VHO Nederlands full-time,part-time educational+ aanv. eisen
bron: doorstroommatrix.nl

Potentiële beroepen

bedrijfshoofd communicatieadviesbureau (meewerkend >50%)
beleidsmedewerker communicatie
directeur communicatieadviesbureau (management)
directeur onderzoeksinstelling communicatie- en informatiewetenschappen
hoofd public relations en voorlichting
pers-, publieksvoorlichter (wetenschappelijk)
pr-, communicatieadviseur (wetenschappelijk)
wetenschappelijk onderzoeker communicatie- en informatiewetenschappen, publicistiek
bron: CBS