Deze opleiding

!Deze opleiding communiceert alleen in het Engels.
We tonen daarom de Engelstalige opleidingsinformatie.
Why are some advertising campaigns effective and others are not? How do we encourage fewer people to cycle in pedestrian areas? How do we study the effectiveness of measures to prevent tax evasion?

Many organisations and companies benefit from effectively influencing the behaviour of citizens or consumers: Politicians try to win votes, advertising agencies try to increase sales of a particular product, and municipalities try to discourage cycling in pedestrian areas. But what is the best way to approach this?

Social psychology as a science is about explaining and predicting human behaviour. The emphasis here is on understanding the role of the social context. Knowledge about determinants of behaviour, such as emotions, motivation, attitudes and group dynamics can, when coupled with a systematic approach to analysing and intervening in human behaviour, significantly increase the effectiveness of interventions.
open_in_newstudy website

printprint

locatieAmsterdam
diplomaMSc
typeregulier, 0 EC
start1 september
taalvolledig English
opleidingsduur12 maanden voltijd
heeft geen numerus fixus
geen honoursprogramma

Waarom aan de UvA?

During this Master's track students have the opportunity to deepen their social-psychological knowledge and hone their research skills as well as learn about systematic, critical approaches to applied problems when influencing behaviour. Students work through various case studies to learn how to apply scientific knowledge and approaches to applied influencing-behaviour problems.

Open dagen en meeloopdagen

UvA Masterweek Amsterdam
Tijdens de UvA Masterweek presenteren bijna alle masteropleidingen zich tijdens verschillende voorlichtingsbijeenkomsten en kun je spreken met studenten, docenten, studieadviseurs. Daarnaast is er de voorlichting 'Hoe kies ik een master?' die jou meer inzicht kan geven in het kiezen van een master.

Studieprogramma

Unsplashed background img 2
periode
123456
Behavioral Influence
Developing Interventions
Applying research methods
Master's Internship Social Influence
Emotional Influence

Onderwijs

taal van onderwijs100% en
avondonderwijsn.v.t.
afstandsonderwijsn.v.t.

Toelating en studiekosten

Unsplashed background img 2

startmomenten

1 september 2018
wettelijk tarief : € 2060
1 september 2019
collegegeld nog niet bekend
For more information about application and admission, please visit the website: www.uva.nl/msc-social-influence

estimated monthly costs

bron: Nibud
bedragkostenpost
424kamerhuur in Amsterdamboven landelijk gemiddelde
22internet+tv
152boodschappen/kostgeld
32telefoon
117verzekeringen
158collegegeldop basis van € 1906 per jaar
80studieboeken en -spullen
29drinken/snoep/snacks
77uiterlijkkleding, kapper, schoenen
30contributies/abonnementen
132vrije tijdstappen, uit eten, vakantie
42vervoernaast de OV-kaart
45overig

€ 1292totale maandelijkse uitgaven landelijk gemiddelde is € 1181
Hiernaast staat een overzicht van de gemiddelde kosten die een uitwonende student heeft. Niet iedere student heeft met iedere kostenpost te maken. Het totaalgemiddelde is dus niet gelijk aan de optelsom van alle kostenposten.

Bekijk ook de uitgebreide toelichting: wat kost studeren?

Studenten en studentenleven

studentaantallen

? studenten volgen deze opleiding
?% daarvan is vrouw
? eerstejaars gestart in
?% daarvan is vrouw
31019 studenten aan de Universiteit van Amsterdam
55% daarvan is vrouw
bron: HBO-raad/VSNU

Op kamers in Amsterdam

115129studenten studerend
47168studenten woonachtig   
€ 424gemiddelde kamerprijs
kamer betaalbaarheid
21 m2gemiddelde kameroppervlak
kamer beschikbaarheid
bron: Nationale Studenten Enquête

Na de studie

Unsplashed background img 2
Students who graduate from this Master's track can be found in organisations or departments that are involved in behavioural influence in the broadest sense of the word.

Beroepsperspectief / arbeidsmarkt

current job market

Potentiële beroepen

  • advisers on influencing behaviour (e.g., the nutrition centre, patient associations, electricity companies, large municipalities)
  • consumer behaviour advisors/researchers
  • policy and research positions at governmental institutions such as ministries, educational settings and municipalities
  • psychology lecturers at universities of applied sciences (hbo level)
  • researchers at the netherlands institute for social research/scp or commercial market research agencies such as motivaction, tno, and kantar tns
  • strategists/researchers at advertising agencies and consultancy firms
bron: StudieData

Contact

Student Service Desk
T: 020 525 8080
Roos Knijnenburg
Meer informatie?
Bezoek de website van deze opleiding.

open_in_newstudy website