Deze opleiding

!Deze opleiding communiceert alleen in het Engels.
We tonen daarom de Engelstalige opleidingsinformatie.
The Persuasive Communication track of the Master's in Communication Science addresses those communication processes that are intended to achieve persuasive goals in marketing and health communication.

In this Master's, you will study a variety of marketing and health communication theories, and learn how to apply these theories to challenging problems of consumer and health-related behaviour. By using the latest scientific insights, you will learn how and under which conditions communication can be used as a strategic tool to inform and influence people. Particular attention is paid to communication through new media and technologies, including interactive and social media.

This track teaches you how to systematically develop and evaluate marketing and health communication messages and campaigns in a rapidly changing digital society. You will learn how people use media to fulfil their needs and how you can target your audience, choose appropriate channels and tools, use new media in an innovative way and evaluate the success of your messages and campaigns. Next to a firm theoretical base, we also closely collaborate with professionals in the field to assure an excellent preparation for your professional life. It is a fascinating and creative track with highly qualified and enthusiastic lecturers who provide students with the skills they need for a successful career.
open_in_newstudy website

printprint

locatieAmsterdam
diplomaMSc Communicatiewetenschap
typeregulier, 60 EC
start1 februari, 1 september
taalvolledig English
opleidingsduur12 maanden voltijd
accreditatiesNVAO
croho-code66615
heeft geen numerus fixus
geen honoursprogramma

Open dagen en meeloopdagen

UvA Proefstudeerweek Amsterdam
Kom tijdens de UvA Proefstudeerweek kijken bij een opleiding. Je volgt een college of werkgroep, spreekt met docenten en studenten, zo krijg je een realisch beeld van de opleiding en studeren aan de UvA.

Studieprogramma

Unsplashed background img 2
opbouwThe curriculum of the Persuasive Communication track of the Master's programme in Communication Science consists of two specialisation seminars: Health Communication (12 ECTS) and Marketing Communication (12 ECTS). Students also take a research methods course (6 ECTS) during the first semester. In the second semester, students take two elective courses (6 ECTS each), selected from the courses offered by the Graduate School of Communication, and write a Master's thesis (18 EC).
periode
Marketing Communication
Health Communication

Onderwijs

taal van onderwijs100% en
avondonderwijsn.v.t.
afstandsonderwijsn.v.t.
Please visit the course catalogue at our website for an overview of the teaching methods in the Persuasive Communication track of Communication Science at the University of Amsterdam.

Toelating en studiekosten

Unsplashed background img 2

startmomenten

1 februari 2017
aanmelding deadline : 15 november 2016
collegegeld nog niet bekend
1 februari 2018
aanmelding deadline : 15 november 2017
collegegeld nog niet bekend
1 september 2017
aanmelding deadline : 1 mei 2017
collegegeld nog niet bekend
1 september 2018
aanmelding deadline : 1 mei 2018
collegegeld nog niet bekend
toelatingseisen

vooropleiding
The Master's in Communication Science seeks students with a Bachelor's or equivalent degree in Communication Science. Ideally, applicants will also have sufficient knowledge of research methodology. For more information about the admissions procedure, please go to gsc.uva.nl

estimated monthly costs

bron: Nibud
bedragkostenpost
424kamerhuur in Amsterdamboven landelijk gemiddelde
22internet+tv
152boodschappen/kostgeld
32telefoon
117verzekeringen
158collegegeldop basis van € 1906 per jaar
80studieboeken en -spullen
29drinken/snoep/snacks
77uiterlijkkleding, kapper, schoenen
30contributies/abonnementen
132vrije tijdstappen, uit eten, vakantie
42vervoernaast de OV-kaart
45overig

€ 1292totale maandelijkse uitgaven landelijk gemiddelde is € 1181
Hiernaast staat een overzicht van de gemiddelde kosten die een uitwonende student heeft. Niet iedere student heeft met iedere kostenpost te maken. Het totaalgemiddelde is dus niet gelijk aan de optelsom van alle kostenposten.

Bekijk ook de uitgebreide toelichting: wat kost studeren?

Studenten en studentenleven

studentaantallen

402 studenten volgen deze opleiding
74% daarvan is vrouw
44 eerstejaars gestart in 2014
84% daarvan is vrouw
30618 studenten aan de Universiteit van Amsterdam
56% daarvan is vrouw
bron: StudieData

studievereniging

Mercurius

Studievereniging Communicatiewetenschap

Op kamers in Amsterdam

115129studenten studerend
47168studenten woonachtig   
€ 424gemiddelde kamerprijs
kamer betaalbaarheid
21 m2gemiddelde kameroppervlak
kamer beschikbaarheid
bron: Nationale Studenten Enquête

Keuzehulp

Unsplashed background img 2

Studievergelijker

1/11 UvA
Persuasive Communication
€ 424 gemiddelde kamerhuur
37 eerstejaars
72% vrouw
? uur contacttijd/week
100% Engelstalig
2/11 UvA
Political Communication
€ 424 gemiddelde kamerhuur
37 eerstejaars
72% vrouw
? uur contacttijd/week
100% Engelstalig
3/11 UvA
Entertainment communication
€ 424 gemiddelde kamerhuur
37 eerstejaars
72% vrouw
? uur contacttijd/week
100% Engelstalig
4/11 UvA
Corporate communication
€ 424 gemiddelde kamerhuur
37 eerstejaars
72% vrouw
? uur contacttijd/week
100% Engelstalig
5/11 UvA
Communication Science
€ 424 gemiddelde kamerhuur
37 eerstejaars
72% vrouw
? uur contacttijd/week
100% Engelstalig
6/11 Radboud Universiteit
(Pro)sociale Communicatie
€ 315 gemiddelde kamerhuur
? eerstejaars
?% vrouw
? uur contacttijd/week
100% Nederlandstalig
7/11 Radboud Universiteit
Communicatiewetenschap
star Elsevier
Elsevier
€ 315 gemiddelde kamerhuur
? eerstejaars
?% vrouw
? uur contacttijd/week
90% Nederlandstalig
8/11 Radboud Universiteit
Informatiemarketing
€ 315 gemiddelde kamerhuur
? eerstejaars
?% vrouw
? uur contacttijd/week
100% Nederlandstalig
9/11 Radboud Universiteit
Commerciële Communicatie
€ 315 gemiddelde kamerhuur
? eerstejaars
?% vrouw
? uur contacttijd/week
100% Nederlandstalig
10/11 Radboud Universiteit
Journalistiek en Nieuwsgebruik
€ 315 gemiddelde kamerhuur
? eerstejaars
?% vrouw
? uur contacttijd/week
100% Nederlandstalig
11/11 Amsterdam VU
Communicatiewetenschap
€ 424 gemiddelde kamerhuur
? eerstejaars
?% vrouw
? uur contacttijd/week
75% Nederlandstalig
25% Engelstalig
disclaimer: bovenstaande cijfers en beoordelingen zijn aangeleverd door de opleidingen zelf. Wij kunnen de juistheid niet garanderen.

Feiten en / studie in cijfers

bron: Nationale Studenten Enquete 2015
deze
opleiding
landelijk
algemeen oordeel3.94.0
inhoud3.83.8
docenten3.73.8
studiefaciliteiten3.33.4
studielast3.43.6
studiebegeleiding3.43.6

Studentoordelen

De Nationale Studenten Enquete is het grootschalige onderzoek van de overheid onder studenten in Nederland naar de kwaliteit van opleidingen aan hogescholen en universiteiten.
In 2015 hebben meer dan 200.000 studenten hun oordeel gegeven over hun studie en instelling.

Communication Science: Persuasive Communication aan de Universiteit van Amsterdam is beoordeeld door 112 respondenten. Gemiddeld waarderen ze de opleiding met 3.9 uit 5.

Na de studie

Unsplashed background img 2
Because of the combination of marketing and health communication and the rapid developments in these fields, the career prospects are good. Graduates may find work related to the development and management of communication strategies, the evaluation of advertising and health campaigns, or the conduct of media and market research within profit or non-profit organisations. Think of advertising agencies, research companies, government bodies, health institutions, charities or funds.

Beroepsperspectief / arbeidsmarkt

The career prospects for our alumni are good. Recent study (January 2016) shows that graduates who started looking for a job immediately after graduation have found a suitable job within four months (n=288).
current job market

vergeleken met andere studies

zoektijd baangemiddeld
salaris na 1,5 jaar gemiddeld
kans op een vaste baan goed
bron: Elsevier beste banen 2015

aansluitende masteropleidingen

instellingopleidinginstroomeisen
Tilburg UniversityLeraar VHO Maatschappijleer en Maatschappijwetenschappen educationalgeen aanvullende eisen
bron: doorstroommatrix.nl

Potentiële beroepen

  • brand manager
  • campaign developer
  • communication consultant
  • webcare or social media agent
bron: StudieData

Contact

Student Service Desk
T: 020 525 8080
Meer informatie?
Bezoek de website van deze opleiding.

open_in_newstudy website