Deze opleiding

!Deze opleiding communiceert alleen in het Engels.
We tonen daarom de Engelstalige opleidingsinformatie.
The aim of the research master is to train young academics in becoming independent researchers within education and child studies and related disciplines.

The aim of the research master's programme Developmental Psychopathology in Education and Child Studies is to promote the scientific development of young academics on the path to becoming independent researchers within education and child studies and related disciplines.

Graduates are able to design, conduct and evaluate applied scientific research, and can make the link between (clinical) practice and science.

The programme Developmental Psychopathology in Education and Child Studies is designed to serve as preparatory training for a PhD position. The programme also offers the opportunity to specialise in the field of social work and youth care, which meets society's need for academics who are trained in evidence based clinical assessment and treatment for children and families with psychological problems

The research master is a small scale programme, with an average of fifteen students each year.
At the beginning of the programme, you are allocated a supervisor – one of the professors – and a day-to-day mentor. While writing your thesis, you make a contribution to one of our research programmes, working closely with your supervisor and mentor within that research.
open_in_newstudy website

printprint

locatieLeiden
diplomaMSc Developmental Psychopathology in Education and Child Studies (research)
typeonderzoek, 120 EC
start1 februari, 1 september
taalvolledig English
opleidingsduur2 jaar voltijd
accreditatiesNVAO
croho-code60159
heeft geen numerus fixus
heeft een honours programma

Open dagen en meeloopdagen

Masterdag Leiden
Maak kennis met alle masteropleidingen van de Universiteit Leiden in Leiden en Den Haag.
Masterdag Leiden
Ben jij je aan het oriënteren op een masteropleiding? Bezoek dan onze Masterdag. Hier bezoek je opleidingspresentaties en kun je vragen stellen aan docenten, studenten, alumni en studieadviseurs. En maak kennis met de leukste studentensteden van Nederland: Leiden en Den Haag!

Studieprogramma

Unsplashed background img 2

Onderwijs

taal van onderwijs100% en
onderwijsopzet25% zelfstudie
15% theorie
60% praktijk
avondonderwijsn.v.t.
afstandsonderwijsn.v.t.
The research master's programme consists of the following components:
  • compulsory courses in research methods and statistics (25 ects);
  • compulsory courses related to the subject of developmental psychopathology (20 ects);
  • electives (30 ects);
  • research internship / thesis (45 ects)
You follow four subject specific courses:

  1. Learning, Cognition and the Brain
  2. Attachment and Developmental Psychopathology
  3. Developmental Clinical Neuroscience
  4. Recent Advances in Developmental Psychopathology

In addition, you follow five courses in research methods and statistics:
  1. Conducting and Evaluating Empirical Research
  2. Methods and Instruments in Cognitive and Affective Neuroscience
  3. Test Theory and Scale Development
  4. Applied Multivariate Data Analysis 1 & 2

Electives
In your electives, you can choose your own emphasis and can, if you wish, obtain the NVO Registratie Basis-Orthopedagoog.

Internship and thesis
The second year of the research master's programme is mainly devoted to the research internship and your thesis. You conduct a research yourself as part of one of the research programmes of the Institute of Education and Child Studies. The thesis is written as an article which, in terms of its level, would be ready for submission to a refereed international scientific journal.

honours-/excellence program



Toelating en studiekosten

Unsplashed background img 2

startmomenten

1 februari 2017
aanmelding deadline : 1 december 2016
wettelijk tarief : € 2006
instellingstarief : € 14900
niet-EU/EER studenten : € 16600
1 februari 2018
aanmelding deadline : 1 december 2017
collegegeld nog niet bekend
1 september 2017
aanmelding deadline : 15 juni 2017
wettelijk tarief : € 2006
instellingstarief : € 14900
niet-EU/EER studenten : € 16600
1 september 2018
aanmelding deadline : 15 juni 2018
collegegeld nog niet bekend
inbegrepen in collegegeld
examination

estimated monthly costs

bron: Nibud
bedragkostenpost
350kamerhuur in Leidenrond het landelijk gemiddelde
22internet+tv
152boodschappen/kostgeld
32telefoon
117verzekeringen
158collegegeldop basis van € 1906 per jaar
80studieboeken en -spullen
29drinken/snoep/snacks
77uiterlijkkleding, kapper, schoenen
30contributies/abonnementen
132vrije tijdstappen, uit eten, vakantie
42vervoernaast de OV-kaart
45overig

€ 1218totale maandelijkse uitgaven landelijk gemiddelde is € 1181
Hiernaast staat een overzicht van de gemiddelde kosten die een uitwonende student heeft. Niet iedere student heeft met iedere kostenpost te maken. Het totaalgemiddelde is dus niet gelijk aan de optelsom van alle kostenposten.

Bekijk ook de uitgebreide toelichting: wat kost studeren?

Studenten en studentenleven

studentaantallen

? studenten volgen deze opleiding
?% daarvan is vrouw
? eerstejaars gestart in 2012
?% daarvan is vrouw
25470 studenten aan de Universiteit Leiden
60% daarvan is vrouw
bron: HBO-raad/VSNU

Op kamers in Leiden

31058studenten studerend
12630studenten woonachtig   
€ 350gemiddelde kamerprijs
kamer betaalbaarheid
20 m2gemiddelde kameroppervlak
kamer beschikbaarheid
bron: Nationale Studenten Enquête

aan het woord: studenten en docenten

Prof. Vedder
Testimonial Prof. Vedder

“In situations with cultural tensions, education is put to the test.”

“Both everyday child rearing and learning, as well as research into these practices become particularly exciting and challenging when we encounter problems. It is then that our knowledge about normal upbringing and learning are put to the test, and that we are forced
to explore solutions.

My research focuses on the education of immigrant children. All kinds of knowledge and rules which work well for Dutch children may not be effective for children from other cultures...
If success is to be assured, support is needed, also from research. Together with my students, I try to see what problems educators and
children are faced with in multicultural settings. An example is the 'Talent Centre', a joint venture between my research group and a large multicultural secondary school in The Hague. We support the school and parents to develop students' talents.

We also stimulate our own students to acquire intercultural competencies. An important challenge in this respect is the opportunity to carry out research abroad. Educational Sciences in Leiden is a study which has an excellent international reputation, rooted in a high quality research programme and a stimulating research environment.”


lees verder ...

Feiten en / studie in cijfers

bron: Nationale Studenten Enquete 2015
deze
opleiding
landelijk
algemeen oordeel3.63.6
inhoud3.53.5
docenten3.43.4
studiefaciliteiten3.43.4
studielast2.82.8
studiebegeleiding2.92.9

Studentoordelen

De Nationale Studenten Enquete is het grootschalige onderzoek van de overheid onder studenten in Nederland naar de kwaliteit van opleidingen aan hogescholen en universiteiten.
In 2015 hebben meer dan 200.000 studenten hun oordeel gegeven over hun studie en instelling.

Developmental Psychopathology in Education and Child Studies (Research) aan de Universiteit Leiden is beoordeeld door 25 respondenten. Gemiddeld waarderen ze de opleiding met 3.6 uit 5.

Na de studie

Unsplashed background img 2

Beroepsperspectief / arbeidsmarkt

Where do our master's graduates continue their careers? More than a third of them obtain a PhD position, while a quarter of them work as lecturers and/or researchers in higher education. About 30% are appointed as educationalists or remedial educationalists in positions where they apply their acquired scientific knowledge and analytical skills in (clinical) practice, in the area of either prevention or intervention.
current job market

vergeleken met andere studies

zoektijd baanzeer slecht
salaris na 1,5 jaar zeer slecht
kans op een vaste baan zeer slecht
bron: Elsevier beste banen 2015

Potentiële beroepen

  • beleidsmedewerker onderwijs
  • directeur basisschool
  • docent onderwijskunde
  • hoofd afdeling welzijn, onderwijs en burgerzaken
  • hoogleraar pedagogiek
  • onderwijsinspecteur
  • onderwijskundige
  • rector school voor voortgezet onderwijs
  • schoolbegeleider
  • universitair (hoofd)docent pedagogiek
bron: UWV

Contact

Studielijn Universiteit Leiden
E: studielijn@leidenuniv.nl
T: +31 (071)5271111
Meer informatie?
Bezoek de website van deze opleiding.

open_in_newstudy website