Deze opleiding

In de master Marketing Analytics leer je hoe je data en marktinformatie verzamelt, analyseert, kwantificeert en verspreidt om de marketingbesluitvorming te verbeteren.

In de master Marketing Analytics leer je hoe je op een systematische en objectieve manier data en marktinformatie verzamelt, analyseert, kwantificeert en verspreidt om de marketingbesluitvorming te verbeteren. Het gebruik van big data wordt steeds belangrijker; bedrijven hebben in toenemende mate behoefte aan marketeers die het management op basis van data van gedegen advies voorzien. Een diploma Marketing Analytics is dan ook een uitstekende springplank naar een carrière als (online)marketing consultant, analist, marktonderzoeker of promovendus. Je kunt terecht bij marketing research bureaus, management consulting bedrijven of onderzoeksafdelingen van grote bedrijven.

Ranking
#1 in Europa voor het vakgebied Marketing Research Productivity - UT Dallas Business School Research Rankings
Best Specialist University in Nederland - Elsevier Best Studies
open_in_newwebsite

printprint

locatieTilburg
diplomaMSc Marketing Research
typeregulier, 60 EC
start1 augustus, 1 januari
taalvolledig Engels
opleidingsduur12 maanden voltijd
accreditatiesAACSB, NVAO
croho-code60064
heeft geen numerus fixus
heeft een honours programma
Master in Marketing Research - Tilburg University

Waarom aan de Tilburg University?

- State-of-the-art colleges gegeven door vooraanstaande experts uit het veld; het departement Marketing van Tilburg School of Economics and Management is #1 in Europa binnen zijn vakgebied volgens de UT Dallas Research Ranking
  • Praktijkgericht colleges, waarbij alles wat je leert wordt toegepast op echte of gesimuleerde marketing cases zowel tijdens opdrachten als interactieve sessies met klasgenoten en docenten.
  • De mogelijkheid om je diploma met een groot aantal keuzevakken aan te passen.

Open dagen en meeloopdagen

meeloopdag Communicatie-en Informatiewetenschappen Tilburg
Tijdens een meeloopdag volg je samen met andere studiekiezers een aantal colleges op één dag, zodat je een idee krijgt van de thema's die binnen de opleiding aan bod komen. Je maakt actief kennis met onze studenten en docenten. Zo kun je bepalen of de opleiding voldoet aan je verwachtingen.
meeloopdag Bestuurskunde Tilburg
Tijdens een meeloopdag volg je samen met andere studiekiezers een aantal colleges op één dag, zodat je een idee krijgt van de thema's die binnen de opleiding aan bod komen. Je maakt actief kennis met onze studenten en docenten. Zo kun je bepalen of de opleiding voldoet aan je verwachtingen.
meeloopdag Fiscaal Recht Tilburg
Tijdens een meeloopdag volg je samen met andere studiekiezers een aantal colleges op één dag, zodat je een idee krijgt van de thema's die binnen de opleiding aan bod komen. Je maakt actief kennis met onze studenten en docenten. Zo kun je bepalen of de opleiding voldoet aan je verwachtingen.
meeloopdag Rechtsgeleerdheid Tilburg
Tijdens een meeloopdag volg je samen met andere studiekiezers een aantal colleges op één dag, zodat je een idee krijgt van de thema's die binnen de opleiding aan bod komen. Je maakt actief kennis met onze studenten en docenten. Zo kun je bepalen of de opleiding voldoet aan je verwachtingen.
meeloopdag Liberal Arts and Sciences Tilburg
Tijdens een meeloopdag volg je samen met andere studiekiezers een aantal colleges op één dag, zodat je een idee krijgt van de thema's die binnen de opleiding aan bod komen. Je maakt actief kennis met onze studenten en docenten. Zo kun je bepalen of de opleiding voldoet aan je verwachtingen.
meeloopdag Organisatiewetenschappen Tilburg
Tijdens een meeloopdag volg je samen met andere studiekiezers een aantal colleges op één dag, zodat je een idee krijgt van de thema's die binnen de opleiding aan bod komen. Je maakt actief kennis met onze studenten en docenten. Zo kun je bepalen of de opleiding voldoet aan je verwachtingen.
meeloopdag Psychologie Tilburg
Tijdens een meeloopdag volg je samen met andere studiekiezers een aantal colleges op één dag, zodat je een idee krijgt van de thema's die binnen de opleiding aan bod komen. Je maakt actief kennis met onze studenten en docenten. Zo kun je bepalen of de opleiding voldoet aan je verwachtingen.
meeloopdag Cognitive Science and Artificial Intelligence (Kunstmatige Intelligentie) Tilburg
Tijdens een meeloopdag volg je samen met andere studiekiezers een aantal colleges op één dag, zodat je een idee krijgt van de thema's die binnen de opleiding aan bod komen. Je maakt actief kennis met onze studenten en docenten. Zo kun je bepalen of de opleiding voldoet aan je verwachtingen.

Studieprogramma

Unsplashed background img 2
opbouwHet programma bestaat uit 60 ECTS die over twee semesters zijn verdeeld. Je kunt in beide semesters starten: ofwel eind augustus, ofwel eind januari. De semesters zijn weer verdeeld in 2 blokken die afgesloten worden middels examens. In totaal volg je 7 vakken van elk 6 ECTS en schrijf je een Master thesis van 18 ECTS.
periode
1234
Introduction to Research in Marketing Fall
6 EC
Brand Management keuzevak
6 EC
Marketing Channel Management keuzevak
6 EC
Marketing Models (CentER) keuzevak
6 EC
Panel Data Analysis of Microeconomic Decisions keuzevak
6 EC
Customer Insight Through Surveys keuzevak
6 EC
Structural Equation Modeling for Business and Economics (CentER) keuzevak
6 EC
Introduction to Research in Marketing Spring
6 EC
Analytics for Business & Governance keuzevak
6 EC
Business Intelligence and Data Management keuzevak
6 EC
Marketing Communication keuzevak
6 EC
Quantitative Models in Marketing (CentER) keuzevak
6 EC
Strategic Marketing Management keuzevak
6 EC
Experimental Research keuzevak
6 EC
Market Assessment keuzevak
6 EC
Research in Social Media keuzevak
6 EC

Onderwijs

taal van onderwijs100% en
onderwijsopzet30% zelfstudie
70% theorie
avondonderwijsn.v.t.
afstandsonderwijsn.v.t.
onderwijsvormen
case studies, literatuurstudie, mondelinge presentatie, computer opdrachten, onderzoek, onderzoeksvoorstel, werkcollege, hoorcollege, werkgroep, groepsopdracht, workshop, individuele opdracht, zelfstudie, seminar
honours-/excellence program honours programma



Toelating en studiekosten

Unsplashed background img 2

startmomenten

1 augustus 2018
aanmelding deadline : 1 augustus 2018
wettelijk tarief : € 2060
1 januari 2018
aanmelding deadline : 1 januari 2018
wettelijk tarief : € 2060
Als je beschikt over een toelaatbare vooropleiding, EN al geregistreerd bent als student aan Tilburg University, dan kun je je direct herinschrijven via Studielink.

Alle andere studenten:
1: Dien een toelatingsverzoek in
2: De Toelatingscommissie neemt je verzoek in behandeling
3: Na groen licht kun je jezelf aanmelden in Studielink.
4: Bevestig je inschrijving bij Tilburg University

Zie ook: https://www.tilburguniversity.edu/nl/onderwijs/masteropleidingen/marketing-analytics/application/
studie kosten
bron: Tilburg University
bedrag kostenpost
€ 9500levensonderhoudper jaar
inbegrepen in collegegeld
examination
registration fee

Inschatting maandelijkse studiekosten

bron: Nibud
bedragkostenpost
253kamerhuur in Tilburgonder landelijk gemiddelde
22internet+tv
152boodschappen/kostgeld
32telefoon
117verzekeringen
158collegegeldop basis van € 1906 per jaar
80studieboeken en -spullen
29drinken/snoep/snacks
77uiterlijkkleding, kapper, schoenen
30contributies/abonnementen
132vrije tijdstappen, uit eten, vakantie
42vervoernaast de OV-kaart
45overig

€ 1121totale maandelijkse uitgaven landelijk gemiddelde is € 1181
Hiernaast staat een overzicht van de gemiddelde kosten die een uitwonende student heeft. Niet iedere student heeft met iedere kostenpost te maken. Het totaalgemiddelde is dus niet gelijk aan de optelsom van alle kostenposten.

Bekijk ook de uitgebreide toelichting: wat kost studeren?

Studenten en studentenleven

studentaantallen

? studenten volgen deze opleiding
?% daarvan is vrouw
? eerstejaars gestart in 2012
?% daarvan is vrouw
13038 studenten aan de Tilburg University
48% daarvan is vrouw
bron: HBO-raad/VSNU

studievereniging

Asset | Marketing Association Tilburg

Asset | Marketing Association Tilburg is een studievereniging gericht op studenten van de UvT met interesse in marketing, marktonderzoek en communicatie.

Op kamers in Tilburg

29037studenten studerend
13851studenten woonachtig   
€ 253gemiddelde kamerprijs
kamer betaalbaarheid
17 m2gemiddelde kameroppervlak
kamer beschikbaarheid
bron: Nationale Studenten Enquête

Feiten en / studie in cijfers

bron: Nationale Studenten Enquete 2015
deze
opleiding
landelijk
algemeen oordeel4.14.1
inhoud3.83.8
docenten4.14.1
studiefaciliteiten0.0
studielast3.23.2
studiebegeleiding0.0

Studentoordelen

De Nationale Studenten Enquete is het grootschalige onderzoek van de overheid onder studenten in Nederland naar de kwaliteit van opleidingen aan hogescholen en universiteiten.
In 2015 hebben meer dan 200.000 studenten hun oordeel gegeven over hun studie en instelling.

Marketing Analytics aan de Tilburg University is beoordeeld door 10 respondenten. Gemiddeld waarderen ze de opleiding met 4.1 uit 5.

Na de studie

Unsplashed background img 2
Er zijn volop mogelijkheden voor marketing analisten. Expertise en vaardigheden in zowel marketing als research zijn zeer gewild door bedrijven, zodat je de mogelijkheid hebt om je verder te specialiseren zoals jij dat wilt. De master Marketing Analytics is een goede basis voor een carrière als consultant, analist of marktonderzoeker.

Beroepsperspectief / arbeidsmarkt

Er zijn volop mogelijkheden voor marketing analisten. Expertise en vaardigheden in zowel marketing als research zijn zeer gewild door bedrijven, zodat je de mogelijkheid hebt om je verder te specialiseren zoals jij dat wilt. De master Marketing Analytics is een goede basis voor een carrière als consultant, analist of marktonderzoeker.
huidige arbeidsmarkt

vergeleken met andere studies

zoektijd baangoed
salaris na 1,5 jaar goed
kans op een vaste baan zeer goed
bron: Elsevier beste banen 2015

Potentiële beroepen

  • big data analist
  • business analyst
  • customer insight analyst
  • customer intelligence analyst
  • market analyst
  • marketeer
  • marketing consultant
  • marketing database analyst
  • marketing researcher
  • online marketeer
  • qualitative marketing researcher
  • researcher consumer behavior
bron: StudieData

Contact

Studievoorlichting TiU
Tisem Admissions Office
Meer informatie?
Bezoek de website van deze opleiding.

open_in_newwebsite