Als Operations of logistiek manager moet je continu inspelen op de razendsnelle veranderingen in de supply chain en logistiek.

locatieTilburg
diplomaMOS
typeregulier, post-initieel, 62 EC
taalvolledig Engels
numerus fixusnee

De Executive Master of Operations and Supply Chain Management (MOS) bestaat uit 12 modules die worden afgesloten met het schrijven een paper. Deze zijn verdeeld over een periode van 12 maanden. Na deze periode rond je binnen 8 maanden tijd je masterthesis af. Aan het begin van elke module krijg je 4 weken de tijd voor online learning. Na deze voorbereiding volg je gedurende 3 dagen interactieve bijeenkomsten en colleges. De studielast voor deze deeltijd masteropleiding MOS bedraagt 12-15 uur per week.

awardKeuzegids topopleiding
2019 : score 80, 1e plaats
  • Onderdeel van de Universiteit van Tilburg en de Technische Universiteit Eindhoven
  • Interactief, internationaal en inspirerend programma
  • Sterke verbinding tussen theorie en uw eigen praktijk
  • Uitstekende scores in internationale rankings (The Economist, Financial Times)

Tijdens de deeltijd masteropleiding MOS is er veel aandacht voor praktijkcases van deelnemers. Je past de laatste kennis en inzichten direct toe in je eigen operationele of logistieke praktijksituatie. Daardoor geeft deze deeltijd masteropleiding MOS direct resultaat.

WAT IS DE MEERWAARDE VOOR JOU ALS OPERATIONS- OF SUPPLY CHAIN MANAGER?

• Je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen wat betreft ontwerp en planning, controle en verbetering van primaire operationele en supply chain processen.
  • Je krijgt inzicht in de relatie tussen jouw vakgebied operations of supply chain en bijvoorbeeld marketing, sourcing en finance.
  • Je ontwikkelt een solide strategie voor operations die aansluit bij de dynamische markt in de logistiek.
  • Je gebruikt de opgedane kennis om operational excellence te realiseren binnen jouw organisatie.
  • Je bent in staat bij te dragen aan een maatschappelijk verantwoorde bedrijfsvoeringdoor:
    • jouw kennis van closed-loop supply chain management;
    • het terugbrengen van de CO2-footprint;
    • het implementeren van milieuvriendelijke logistieke oplossingen.

Studieprogramma

Unsplashed background img 2
opbouwDe Executive Master of Operations and Supply Chain Management (MOS) bestaat uit 12 modules die worden afgesloten met het schrijven een paper. Deze zijn verdeeld over een periode van 12 maanden. Na deze periode rond je binnen 8 maanden tijd je masterthesis af. Aan het begin van elke module krijg je 4 weken de tijd voor online learning. Na deze voorbereiding volg je gedurende 3 dagen interactieve bijeenkomsten en colleges. De studielast voor deze deeltijd masteropleiding MOS bedraagt 12-15 uur per
periode
1. Business Research Methods
10. IT Management
11. IT Management and Smart Logistics
2. Strategy and Innovation
3. Operations Management
4. Quality Management
5. Procurement
6. Network Organisation
7. Value Based Management
8. Workflow Management
9. Supply Chain Management
Closed Loop Supply Chains and Distribution Management
Global Logistics Service Management
Innovation Management - International Study Trip
Project Management

taal van onderwijs100% en
  • Ontwikkelen van een duidelijke visie op Operations en Supply Chain Excellence
  • Ontwikkelen van een solide business-strategie voor de

huidige competitieve markt.
  • Managen van projecten in termen van tijd, kosten, mensen, risico en processen.
  • Verkorten van uw time-to-market van innovaties

vooropleiding
een (hbo of wo) bachelordiploma van een relevante opleiding;

werkervaring
minimaal vijf jaar werkervaring in operations of supply chain management;

resumee

Een kennismakingsgesprek met de Academic Director van het programma;